Design Labs
Een design lab is een methode om behoeftes van eindgebruikers op te halen zonder daarbij te sturen op een oplossing. Eindgebruikers zijn bijvoorbeeld zorgmedewerkers of cliënten. We brengen de pijnpunten samen met hen in kaart rondom een casuïstiek uit de praktijk.
Onze design lab methode is onderbouwd met verschillende theorieën en is voornamelijk een combinatie van de golden thread van Apple en human centered design research. Daarnaast werken wij al 10+ jaar binnen de zorg wat resulteert in een realistische uitkomst van een doorsnee dag in het leven van een zorgprofessional of client.
Nadat het helder is geworden waar de pijnpunten zitten en welke oplossingen de eindgebruikers hier zelf voor hebben gaan we op zoek naar marktleiders die bestaande oplossingen hebben voor de pijnpunten. Dit testen we uitgebreid met eindgebruikers om te zien of deze oplossing daadwerkelijk de pijnpunten kan wegnemen.
Mocht er geen passende oplossing zijn dan gaan wij in co-creatie sessies met eindgebruikers en een ontwikkelaar op zoek naar een passende oplossing/innovatie. Dit zullen we dan in gezamenlijkheid ontwikkelen.
Tot slot koppelen we de innovatie aan de doelstellingen van de organisatie en sector. Om deze doelstellingen te behalen coachen we de organisatie om een strategie en visie te ontwikkelen rondom de use case van de oplossing.